Snel afvallen zonder dieet

Dorine October 4, 2014 0
Snel afvallen zonder dieet

Hoe kun je snel afvallen zonder dieet? Er zijn inmiddels duizenden soorten diëten op de markt en vele mensen hebben al een dieet gevolgd. Toch is niet iedereen slank die een dieet heeft gevolgd. Dit komt omdat de meeste diëten alleen op de korte termijn werken. Wanneer je na het dieet weer normaal begint te eten, komen de kilo’s die je verloren hebt weer even snel terug. Als je echt af wilt vallen, hoef je maar een paar kleine aanpassingen te maken in je eetpatroon. Met onderstaande tips hoef je geen dieet te volgen en nauwelijks moeite te doen om toch snel af te vallen.

Tips om snel af te vallen zonder dieet

groene theeMet onderstaande tips kun je zonder al teveel moeite toch wat gewicht verliezen;

  • Drink elke dag 3 tot 4 glazen groene thee. Groene thee verhoogt de stofwisseling waardoor het lichaam meer calorieën gaat verbranden. Ook als je lichaam in rust is. Groene thee heeft ook als gunstige eigenschap dat het vroegtijdige huidveroudering kan voorkomen. Om groene thee nog beter tot zijn recht te laten komen, kun je het best citrusvruchten eten (vanwege de hoeveelheid vitamine C). Hierdoor neemt de vetverbranding nog harder toe.
  • Drink na het opstaan een glas water met daaraan toegevoegd citroensap. Hierdoor komt de darmwerking goed op gang. Het metabolisme neemt hierdoor toe.
  • Neem gedurende de dag een eetlepel appelazijn. Appelazijn bevordert de stofwisseling en de vetafbraak. Appelazijn is verder een natuurlijk middel zonder bijwerkingen.
  • Voeg kaneel toe aan je voeding in plaats van suiker. Kaneel is een suikervervanger en zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel vrij stabiel blijft. Hierdoor heb je minder zin om te snacken en zul je minder tussendoortjes eten.
  • Eet vaak komkommer. Komkommer is vochtafdrijvend en helpt gifstoffen te verwijderen. Ook heeft komkommer een positief effect op de huid.
  • Tomaten zorgen voor de afbraak van vetten, maar hebben nog een ander voordeel; ze helpen tegen verbranding in de zon. De kans op verbranding kan zelfs met 30% afnemen.
  • Eet augurken voor de avondmaaltijd. Ze bevatten weinig calorieën, maar zorgen er wel voor dat je sneller vol zit tijdens het diner. Je zult daardoor minder eten tijdens het avondeten.
  • Ananas helpt goed tegen cellulitis. Het doet vetophopingen verminderen. Ook is goed om na een maaltijd verse ananas te eten omdat dit de eiwitvertering bevordert.
  • Eet crackers in plaats van brood.  Crackers bevatten veel minder calorieën dan brood maar kunnen door het aantal vezels toch goed vullen. Daarnaast kunnen crackers met vrijwel elk type broodbeleg belegd worden.
  • Eet veel kool. Kool zorgt voor een toenemende opname van eiwitten en koolhydraten. Hierdoor is er minder ruimte voor het lichaam om vetten op te nemen. Daarnaast verhoogt kool de stofwisseling. Kool is dan ook niet voor niets een belangrijk ingrediënt voor de soep van het soepdieet.

Moet je alle tips volgen?

Gelukkig hoef je niet al de bovenstaande tips te volgen, maar als je er 3 tot 4 per dag toepast zul je al snel gewichtsverlies tegemoet zien en behouden.

Leave A Response »